D-ale Oanei

7 zile de dietă fără gluten

Pinterest LinkedIn Tumblr

Dieta fără gluten pare noua Nirvana a celor suferinzi de diverse, printre care și oboseala. Practic, ajuți tractul digestiv să ia o pauză de la a procesa chestiuni complicate și e foarte posibil ca între timp, să-ți ajuți organismul să facă un fel de detox.

Pe scurt, mă chinuie niște dureri musculare de o vreme și după combinație de kineto+fizioterapie+masaj, situația fiind în continuare destul de gravă, am găsit pe internet că alimentația fără gluten ar putea să ajute la ameliorarea durerilor prin care trec. Apoi, am citit la recomandarea Cristinei The Autoimmune Fix ca să pot înțelege mai bine cam ce urmează să se întâmple în corpul meu și iată-mă după 7 zile de dietă fără gluten.

Lungul drum al celor 7 zile de dietă fără gluten

Nu doar că am eliminat glutenul din meniu, dar m-am ambiționat să scot și zahărul (procesat) din alimentație. Am cedat în a treia zi, am mâncat jumătate de kg de cireșe care erau destul de dulci, și am gustat niște înghețată homemade de caise de la Chef Alex Dumitru.

De departe, cel mai greu lucru în dieta fără gluten este că îți disciplinezi mesele prin faptul că trebuie să-ți gătești acasă. Din păcate, n-am prea găsit opțiuni la delivery de alimente gătite fără gluten, iar restaurantele preferă să pună un anunț general că produsele conțin gluten, ceea ce face viața mai grea și mai complicată.

Al doilea lucru foarte complicat este legat de costuri: practic, mi s-a dublat prețul coșului de cumpărături de săptămâna aceasta în urma cumpărăturilor fără gluten.

Iar pentru o iubitoare de pâine ca mine, a fost absolut chinuitoare această săptămână, dar am supraviețuit. Punctul culminant a fost un aperitiv cu icre, iar în loc de pâine, am folosit felii de castravete. Așadar, da, se poate.

Sunt multe articole pe internet care spun că dieta fără gluten ajută la slăbit – de fapt, ajută la eliminarea apei din organism și a refacerii tractului digestiv, ceea ce e oricum foarte bine. Eu am slăbit în primele 3 zile aproximativ 3 kg, iar în total, am slăbit 4kg. Menționez că am mai avut în timpul ăsta și 5 ședințe de kineto, ceea ce înseamnă mișcare fizică asistată, deci s-ar putea să ajute și asta – deși eu lucrez doar partea de cap și brațe foarte mult, căci acolo e problema.

Ce am mâncat în cele 7 zile de dietă fără gluten

Mic dejun: omletă simplă, ou fiert, iaurt/brânză cu musli fără gluten, sandvișuri cu somon, brânză cu roșii

Prânz: carne la grătar, cartofi noi prăjiți cu salată, orez cu legume, brânză cu roșii

Cină: brânză cu roșii, carne la grătar, mâncare de fasole fidea, salată

Nimic complicat, doar de pregătit masa cam 30 minute pe zi. Iar următoarele 7 zile vreau să încep să-mi fac propria pâine fără gluten – da, am luat mai multe feluri de făină să încerc diferite rețete și deserturi cu zahăr doar de la fructe și/sau vanilie din păstaie. Și poate niște quiche, ca este versatil și se potrivește oricărei mese – plus că se păstrează foarte bine în frigider.

Obiectivul meu este să țin această dietă fără gluten pentru 21 de zile, să văd cum mă simt după această perioadă și dacă am reușit să-mi ajut, măcar parțial, corpul. Durerile musculare nu mai sunt atât de intense, însă încă sunt acolo, mai e mult până departe. Ne auzim peste altă săptămână cu noi confesiuni roșcățești din aventura fără gluten.

Am mai scris și despre #descoperăprevențiamedicală: Despre comfort food, pofte și alți demoni alimentari.

ps: menționez că nu mi-am făcut testele de intoleranță la gluten și nici n-am consultat un medic înainte de această decizie pentru că nu simt vreun discomfort atunci când mănânc care să semnaleze o posibilă intoleranță la gluten și/sau o boală celiatică. Kinetoterapeutul mi-a spus că poate fi o idee bună pentru că ajută la tractul digestiv eliminarea glutenului.  De asemenea, vă sfătuiesc să citiți informații din mai multe surse oficiale, internetul poate fi și o gaură neagră dacă nu știți cum/ce să căutați.

 

Sharing is caring:

Write A Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial