Nu știu. Cred că am pierdut noțiunea simțurilor, altfel nu-mi explic de ce nu pot răspunde la întrebarea eu cum mă simt astăzi. Dar probabil că o să găsesc toate răspunsurile în curând și cel mai probabil cu ajutor specializat.
Descoperă povești gastronomice prin abonare la newsletterul
UMAMI Moments
Din bula virtuală, senzația este că viața mea este minunată, călătoresc mult, e totul boem și gourmet, dispar și apar în locuri unde mulți dintre voi nu au ajuns încă. E totul artsy și/sau cu temă cultural-urbană, zâmbesc în poze și am posibilitatea să le strâng mâna și să le mulțumesc oamenilor pe care îi admir cel mai mult. Până și mama mea îmi spune că duc o viață de vis, că nu-mi pasă de nimic când am tot binele și frumosul în schema mare a work-life-balance. Dar asta este doar latura pe care eu vreau să o fac publică, ce-i pe internetul meu nu reprezintă realitatea decât într-un procent mai mic de 5%. Și-i mai bine așa, unele traume le ții pentru tine până când le depășești și ai puterea să vorbești despre ele.
Nu prea știu de mine, însă știu de copiii din România cum se simt. Și știu asta de 15 ani, de când fac parte din această poveste minunată care se numește Asociația Telefonul Copilului, locul unde orice copil din România poate cere consiliere gratuit și anonim, sunând la 116111, apel valabil doar din rețeaua Telekom. Și credeți-mă pe cuvânt că-i tragic.
Din datele centralizate de Asociația Telefonul Copilului pentru anul 2017 reiese că forma de abuz cel mai des întâlnită este, pentru prima dată, abuzul emoțional, în procentaj de 34,81% dintre situațiile semnalate la 116 111, număr gratuit pus la dispoziție de Telekom Romania.
În cazuistica înregistrată de Asociația Telefonul Copilului, abuzul de tip bullying a înregistrat anumite particularităţi, astfel:
- 12,38% dintre abuzurile de tip bullying au avut loc în online sau în spațiul public, iar 87,62% în școală sau grădiniță.
- Agresorii în abuzul de tip bullying au fost: alt copil (94,41%), cadru didactic (3,40%) și alt adult (2,19%).
- În 90,82% dintre cazuri (65,94% fete și 34,06% băieți) au fost copii cei care au sesizat situații de abuz de tip bullying și în 9,18% din situații au fost părinți sau alți adulți.
- Formele în care s-a manifestat fenomenul bullying au fost: insulte, jigniri, porecle, sarcasm în procentaj de 50,30%, loviri, îmbrânciri în procentaj de 35,73% și intimidare, denigrare, insulte cu privire la statutul social în procentaj de 13,97%.
Monitorizarea stărilor emoționale îi ajută pe tineri să se cunoască mai bine și să identifice mai ușor trăirile și situațiile care le provoacă disconfort, în mod specific cele provenite în urma unor situații de abuz, de hărțuire online și offline. În acest fel, pot apela încă din fazele incipiente ale abuzului sau hărțuirii la suport și la resurse specializate pentru depășirea acestor situații dificile, prin intermediul funcțiilor de chat, email sau apel telefonic către specialiștii Telefonul Copilului.
De aceea, Telekom Romania și Asociația Telefonul Copilului lansează campania „Tu cum te simți azi?”, prin care pot fi semnalate cazurile de abuz asupra minorilor, inclusiv cazurile de hărțuire online și hărțuire fizică. Platforma dedicată campaniei, www.116111.ro, este o platformă educațională care reunește informații utile despre cum se pot semnala cazurile de abuz asupra copiilor, dar și modalități de a solicita consiliere specializată pentru astfel de cazuri.
De asemenea, în cadrul campaniei este lansată aplicația mobilă HappyGraff, dezvoltată de Asociația Telefonul Copilului cu susținere financiară din partea Telekom Romania. HappyGraff funcţionează ca un jurnal în care adolescenţii îşi pot înregistra stările emoţionale ori de câte ori simt nevoia şi în care au acces la sfaturi utile despre cum să gestioneze diferite situaţii cu stări emoționale dificile. Aplicaţia mobilă poate fi accesată pe telefoane mobile cu sistem de operare Android și este disponibilă pentru descărcare în GooglePlay în mod gratuit. Aplicația poate fi descărcată și din website-ul campaniei.
Mai multe informații despre abuzul asupra copiilor prin hărțuire online și offline și implicațiile sale, precum și despre soluționarea unor astfel de situații sunt disponibile în cadrul website-ului www.116111.ro. Acesta va funcţiona ca o bază de informaţii atât pentru persoanele afectate de fenomenul abuzului și hărţuirii online, cât şi pentru cei interesaţi de subiect și, în același timp, va reprezenta și un punct de contact pentru raportarea abuzurilor online, redirecţionând utilizatorii către Telefonul Copilului 116 111, linie gestionată de Asociația Telefonul Copilului, cu susținerea Telekom Romania.
Lansată în preajma Zilei Internaţionale a Copilului, campania îşi propune să atragă atenția cu prilejul acestei sărbători și asupra demersurilor de protecţie a copiilor în spaţiul virtual.
Sharing is caring. Mai ales când sunt asemenea statistici.