Idei roșcate

Altfel de idei de cadouri: GivingTuesday (1)

Pinterest LinkedIn Tumblr

Deși nu pare, sfârșitul anului se apropie. Și poate, o dată cu el, și criza în care ne afundăm. Sau cel puțin așa ne dorim să se întâmple. Dacă și voi căutați idei de cadouri, însă nu vă simțiți deloc în spiritul sărbătorilor, dar totuși vreți să sărbătoriți, bine ați venit. Anul acesta o să încerc altfel de liste de idei de cadouri pentru Crăciun care să coste puțin spre deloc. Prima inițiativă este GivingTuesday.

Săptămâna Generozității de la mișcarea GivingTuesday

  • alături de alte peste 70 de țări, România marchează pentru al patrulea an consecutiv GivingTuesday – o zi pentru a dărui;
  • anul acesta, GivingTuesday devine „Săptămâna Generozității” și invită românii de pretutindeni să #punăinimă, de marți până marți, între 1 și 8 decembrie;
  • „Cu toții avem ceva de dat” este mesajul de anul acesta al inițiativei, prin care fiecare persoană este încurajată să facă orice faptă bună, indiferent că este vorba despre donații în bani, sânge, resurse, timp sau un simplu gând bun.

Oamenii de bine se pot alătura mișcării GivingTuesday prin trei modalități simple:

  1. Să găsească o cauză care să-i inspire și pe care vor să o susțină. Fie că aleg să dăruiască timp, bani, sânge sau chiar ziua lor de naștere, important este să se implice. 
  2. Să înscrie inițiativa pe site-ul www.givingtuesday.ro, ca să-i inspire și pe alții să se alăture mișcării și să facă fapte bune.
  3. Să dea vestea bună mai departe, folosind hashtag-ul #puneinimă și #GivingTuesdayRomania. Nu este despre laudă, ci despre a-i încuraja și pe alții să se alăture sau să facă la rândul lor o fapta bună. Împreună suntem mereu mai buni!
GivingTuesday
GivingTuesday

„Cu toții avem ceva de dat” este mesajul inițiativei anul acesta și deschide poarta către o serie emoționantă de povești ale celor care au dăruit, au primit și au învățat în același timp că generozitatea este la îndemâna oricui. Anul acesta, GivingTuesday este marcat prin puterea exemplului oferită de oameni simpli, dar și persoane publice sau beneficiari ai diferitelor ONG-uri din țară. Vladimir Drăghia, Mirela Retegan, Cristian Hrubaru, Toader Păun, Alex Grecu, Ariel Constantinof, Andreea Vasile și Marius Manole sunt printre cei care povestesc despre ce înseamnă să fii generos. Despre cum un gest mic poate face o schimbare majoră pentru cineva care are nevoie. Despre cum de la mic la mare, de la tânăr la vârstnic, cu toții avem ceva de dat și putem contribui împreună la schimbarea comunităților din care facem parte.

Numai anul trecut, GivingTuesday a fost sărbătorit în peste 60 de țări și a strâns donații de aproape 2 miliarde de dolari pentru cei care aveau nevoie de susținere.

În România, pe site-ul campaniei au fost înscrise nu mai puțin de 85 de inițiative de caritate și 55 de ONG-uri și companii au promovat mișcarea sau au avut propriile inițiative. Mai mult decât atât, inițiativa a mai fost sărbătorită o dată anul acesta, prin ediția specială numită GivingTuesdayNow. Aceasta a avut loc în perioada 1-5 mai, ca răspuns la criza fără precedent creată de COVID-19 și a avut rolul de a fi alături de cei grav afectați. 

#GivingTuesdayRomania – o zi pentru a dărui face parte dintr-o mișcare internațională care dorește să instituie la nivel global o zi a generozității și implicării sociale. #GivingTuesday pune în valoare generozitatea oamenilor și puterea de comunicare a rețelelor sociale, aducând împreună ONG-uri, instituții publice, companii și oameni de bine pentru a se implica în comunitate. Din 2017 #GivingTuesday se sărbatorește și în România. Mai multe informații pe givingtuesday.ro. Parteneri de bine ai campaniei GivingTuesday de anul acesta sunt: Good Bureau, Donează cu Pago, Donorium, Galantom, Asociația Techsoup, Primăria Municipiului Alba Iulia. Mulțumiri speciale merg către echipa Creative Broadcast, pentru realizarea clipurilor despre generozitate.

Eu cred că această criză pandemică ne-a înstrăinat pe toți și numai de făcut lucruri pentru comunitate nu mai avem chef. Văd de la cum ne purtăm la supermarket până la reacțiile pe Facebook. Suntem mulți și suntem foarte răi. Din ce în ce mai răi.

Sharing is caring:

Write A Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial