Descoperă povești gastronomice prin abonare la newsletterul
UMAMI Moments

Tradiții creative. “Ceva altfel, ceva diferit”, exact cum spune în videoul de mai sus domnul Vintilă Mihăilescu, inițiatorul România Tradițiilor Creative. Adică această  poveste-încercare de video-documentare a modalităților prin care patrimoniul cultural și natural contribuie la dezvoltarea comunităților, din punct de vedere economic, turistic, social, cultural și identitar.

…este o sinceritate și o simplitate a oamenilor care lucrează cu mâinile…

…  e puțin despre fiecare dintre noi, omul contemporan, grăbit, care aproape a uitat de momentele de răgaz și de lucrurile simple care ne scot din rutină.

Rețeaua România Tradițiilor Creative continuă punerea în context a regândirii tradițiilor cu proiectul „Travling: Tradiții Creative”, care investighează puterea recuperării, actualizării și valorificării tradițiilor, dar și calitatea acestora de a reprezenta resurse creative pentru activități economice sustenabile, profitabile și generatoare de locuri de muncă.

Protagoniștii materialelor video sunt: Fundația Pro Patrimonio, Kraftmade, Asociația Ivan Patzaichin – Mila 23 și Școala de la Piscu – membri ai comunității România Tradițiilor Creative, o rețea care a luat naștere în 2017 din necesitatea de a aduce la un loc arta, meşteşugurile şi industriile creative, alături de antreprenori, reprezentanţi ai patrimoniului cultural, instituții și organizații care se îngrijesc de păstrarea tradiției și reinventarea ei pentru a o face relevantă în zilele noastre.

Conceptul „Travling”, specific industriei cinematografice, se referă la acel cadru de film în care camera de filmat se mișcă în sincron cu subiectul filmării. Protagoniștii care, prin activitatea lor, contribuie la promovarea conceptului de „tradiții creative” se află într-o permanentă evoluție și prezentarea acestei evoluții poate duce la demontarea și explicarea acestei idei generoase.

Exemplele de bună practică prezentate în filme pot deveni modele inspiraționale pentru alte proiecte care își propun să valorifice creativ diferite elementele de cultură tradițională. Rolul educativ al mini-documentarelor este dublat de nevoia de a defini conceptul de tradiții creative, un domeniu încă insuficient explorat, care poate contribui la definirea și consolidarea brand-ului de țară al României.

Întreaga serie de filme este disponibilă pe canalul de YouTube: https://www.youtube.com/traditiicreative/ și în pagina de Facebook a rețelei: https://www.facebook.com/TraditiiCreative/

Fingers crossed, chiar mi se pare un proiect wow. Proiectul Travling: Tradiții Creative este inițiat de DC Communication și co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național (AFCN). Parteneri media: Citatepedia, CINEPUB, BucurestiFM, Igloo media, Modernism Punct Ro, Revista Zeppelin.

 

Write A Comment