Un an mai târziu, dar mai bine mai târziu decât niciodată, cu ajutorul Vodafone Romania, Ministerul Sănătății a lansat pentru persoanele afectate de pandemia COVID-19, personalul medical supus condiţiilor de stres sau oricine se confruntă cu presiunea cauzată de pandemie linia telefonică de suport cu servicii gratuite de sprijin psihologic.
Descoperă povești gastronomice prin abonare la newsletterul
UMAMI Moments
Linie telefonică suport a celor afectați de COVID: 021 90 81
Peste 40 de psihoterapeuţi voluntari sunt implicaţi în proiectul demarat şi coordonat de către Ministerul Sănătăţii în parteneriat cu Asociația de Psihoterapii Cognitive și Comportamentale (APCCR), Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (prin Clinica Universitară de Psihologie PsyTech) și Vodafone România.
Linie telefonică suport a celor afectați de COVID 021 9081 funcţionează de luni până sâmbătă în intervalul 12.00 – 20.00 şi poate fi apelată cu tarif normal din toate rețelele telefonice. Apelurile sunt preluate de peste 40 de psihoterapeuţi voluntari ai APCCR printr-o centrală virtuală, numită Cloud Voice, oferită gratuit de Vodafone România.
E un început. E mai mult decât nimic, într-o lume în care devenim din ce în ce mai singuri. Și ne este frică, mai ales dacă am contactat virusul. Personal, mi se pare greșit că o campanie a Ministerului Sănătății să fie desfășurată în mod voluntar de niște specialiști. E treaba statului să aibă grijă de cetățenii lui, nu a psihologilor să facă voluntariat în această direcție. Dar cum spuneam, e un început. Și este bine că începe să se întâmple.
Să fiți bine, oameni buni. E cel mai important. Sunt mai multe inițiative pentru sănătate mintală, am mai povestit în toamnă și despre ATLAS. Nu e o rușine să nu te simți bine.
Toate informațiile despre această linie telefonică suport sunt disponibile aici.