Descoperă povești gastronomice prin abonare la newsletterul
UMAMI Moments
Sunt încă sub vraja JazzTM. Nu numai că am cunoscut legendele de la Chick Corea, despre care am povestit deja în Business Review, dar am descoperit un Miles Mosley pe care îmi doresc să-l mai revăd la concerte live și Monty Alexander Harlem Kingston Express. Doamne, cum am mai dansat la oamenii ăștia. Nu în cele din urmă, China Moses a fost absolut extraordinară. Pe mama ei, Dee Dee Bridgewater, am cunoscut-o anul trecut, încă am înregistrarea de la conferința de presă în care îmi admiră culoarea de păr. Lucruri mici, bucurii mari. De altfel, Dee Dee a preluat pe pagina ei de Facebook oficială interviul pe care l-am făcut la JazzTm și astfel simt că am intrat în marea și frumoasa lume a jurnaliștilor care sunt valorizați de marii artiști ai lumii.
De departe, JazzTM-ul de anul acesta a însemnat întâlnirea oficială cu Bill Laurance. Despre Bill, o să povestesc într-un articol separat, mai las să se așeze emoția și bucuria întâlnirii cu el.
Dar acum, vreau să subliniez un aspect fără de care un festival ar avea de suferit: sponsorizarea. Sau cum am scris in titlu, #bransperimenteaza. Scriu de niște timp despre sponsorshipul cultural. Am câteva fixații în viața profesională, sponsorshipul cultural fiind una dintre ele. Mi se pare că fără brandurile care susțin cultura, acest #brandsperimenteaza, scena ar fi mai săracă. Pentru că, realistic vorbind, se investesc sume mari în actul artistic. Și pentru că scriu despre subiect și cunosc personal oamenii din spatele brandurilor, am început să le cumpăr produsele.
#brandsperimenteaza cu exemple
La ediția de anul acesta a JazzTM am văzut #jazzperimentează, un hashtag foarte creativ. Am aflat că-i făcut de Profi România. Menționez că n-am intrat niciodată într-un Profi – de fapt, nu-mi amintesc, dar tind să cred că nu. Mi-a plăcut atât de tare, încât l-am folosit și eu și o să-l mai folosesc 🙂 Mi se pare foarte fain ca un brand ca Profi, despre care habar n-am nimic, cu atât mai puțin că investește în cultură, a venit cu o idee atât de creativă ca hashtagul menționat. Chapeau! Nu promit fidelizare, dar o să mă opresc măcar să văd care-i treaba în magazinele voastre.
Sunt client BRD și mă bucur că banca mea a creat o platformă jurnalistică culturală, Scena9, că susține platforma de tenis 30-0, că sprijină competiția de robotică sau că a trimis copiii la NASA, printre altele.
Sunt și client BT și îmi place că-i văd susținând evenimentele culturale din zona Clujului, unde se întâmplă niște super-mega evenimente. Chapeau.
De Staropramen îmi place. Mult. De fapt, mai puțin de când am descoperit toate bunătățile de beri artizanale, dar tot în top preferințe sunt. Și ei susțin industria culturală, iar din când în când mai citesc Oameni și gusturi.
Tot din seria bere, îmi place și Peroni pentru susținerea evenimentelor din zona de design și creativitate. Dacă nu-i Staropramen și nici bere artizanală la terasă, merg pe Peroni. Mai classy, mai de doamne, cum mi-a zis mie un prieten.
Aqua Carpatica e poate cel mai fain brand din cele menționate. N-am întrebat încă câte tone de apă oferă gratuit festivalurilor anual, dar un barometru al calității evenimentelor culturale este dat de Aqua Carpatica, ei fiind cei care susțin majoritatea evenimentelor de notorietate.
La Electric Castle m-a cucerit anul trecut J&B, eu, care nu-s consumatoare de whiskey. Aperol mi-e prietenul cel mai bun vara, ceea ce mă bucură nespus când îl văd la festivalurile faine. Anul acesta, Lidl, a cărui cumpărător fidel sunt, cu toată supărarea mea că nu-i suficient de multă brânză bună la raft la ora când ajung eu la shopping, o să aibă o super activare. Mergem, testăm, vedem.
Mi-a mai plăcut și Vodka Absolut și activările ei de la Untold – cumva, eram deja fan Absolut.
Coca Cola, pe care mă chinui din greu să n-o mai consum, are la fel niște super activări la evenimentele verii. Pentru mine, e oricum love brand, deci orice fac, e minunat din principiu.
Salut respectuos Unicredit și Raiffeisen, două bănci care susțin, de asemenea, scena culturală locală.
Chapeau Dacia și Mercedes pentru ajutorul logistic oferit festivalurilor. E o super experiență să te plimbi cu un Mercedes absolut nou, cu șofer, despre care vă rog să citiți mai multe aici.
De Mastercard îmi place foarte tare pentru experiențele #deneprețuit și pentru facilitarea minunatului lounge de la TIFF, unde Mihnea Măruță povește cu invitații speciali ai festivalului. De asemenea, foarte faine și brățările de la Electric Castle, precum și experiența VIP oferită acolo.
Cred că am uitat o grămadă de alte branduri, dar promit un update imediat ce-mi mai atrage atenția câte ceva. #bransperimentez la festivaluri, consum acasă ulterior. Aleg deja și o să aleg în continuare mai responsabil produsele și/sau serviciile de care am nevoie, căci aș vrea să dau înapoi, atât cât pot și cum pot, experiențele pe care ei mi le oferă la festivaluri. Un fel de mulțumesc, dar altfel.
Poza-i făcută de mine la Londra acum în mai 2017 și cred că Piccadilly Circus este locul unde găsești cele mai faine și creative branduri. My two cents on the matter. Și puțină cultură, desigur.