Luni, povești culturale internaționale cu Dan Vasiliu, la Espresso, pe Radio Romania Cultural. Ce am povestit astăzi, super răcită fiind?
Descoperă povești gastronomice prin abonare la newsletterul
UMAMI Moments
Martin Scorsese comentează aspecte despre critica de film
Știrea oficială am citit-o aici:
Unul dintre topicurile de discuție de săptămâna trecută, care a stârnit foarte multe reacții, atât din partea regizorilor și a criticilor de film, a fost cel legat de un articol pe care Martin Scorsese l-a publicat în The Hollywood Reporter despre critica de film neavizată – mulți jurnaliști i-au răspuns lui Martin Scorsese cu articole care să sublinieze importanța comentariilor legate de un film.
La nivel global, s-a observat o scădere a interesului pentru critica artelor – nu contează foarte mult dacă vorbim despre muzică, teatru, film, arte plastice. Aici sunt mai mulți factori de luat în considerare, de la importanța internetului și a faptului că oricine își poate prezenta ideile și opiniile pe absolut orice temă doar având o conexiune la internet și conturi pe anumite platforme gratuite, la faptul că mass media suferă tăieri de personal peste tot în lume și e destul de dificil să mai obțină finanțări.
Regizorul Martin Scorsese subliniază faptul că review-urile de pe un site ca Rotten Tomatoes unde conținutul este creat de public nu trebuie să influențeze în niciun fel cariera unui regizor pentru că n-au nicio legătură reală cu critica de film. Totodată, el consideră că filmed bune făcute de regizorii reali nu sunt acolo pentrua fi decodate, consumate și înțelese absolut imediat.
Made in Romania
Aș putea să numesc doi, poate trei critici de film din România pe care îi citesc constant. Mi se pare că ne lipsește baza teoretică a criticii de film – știu că la UNATC se studiază, însă studenții nu se duc acolo pentru critica de film.
Avem o țară plină de festivaluri de film, numai la București experimentăm până la mijlocul lui decembrie festival de film după festival de film, ca să nu mai vorbim de blockbusterele care urmează să apară pe final de an – filmul de mall, cum îl numesc eu. De șase ani de când practic meseria de jurnalist cultural, n-am văzut niciun festival de film made in Romania care să organizeze cursuri de critică de film. Să învețe cei interesați, bloggeri pasionați de filme, jurnaliști care sunt acum la început de drum, să scrie corect o cronică de film.
Artista Marina Abramovic s-a transformat într-un macaroon
Detaliile știrii:
https://www.wmagazine.com/story/marina-abramovic-has-reincarnated-herself-as-a-macaron
https://news.artnet.com/art-world/marina-abramovic-macaron-1102277
Deși nu sunt neapărat noutăți, asocierile dintre branduri primesc întotdeauna o atenție sportită din partea media – ceea ce numim frumos și elegant good PR. De Marina Abramovic cred că a auzit oricine pasionat de artă, la fel, orice pasionat de macaroons știe că Laduree este locul unde se fac cele mai bune macaroons din lume. Însă asocierea artistei cu brandul de macaroons a venit ca o surpriză pentru noi toți: nu-ți poți permite o lucrare a artistei, dar o poți mânca, la propriu, datorită proiectului celor de la Laduree, proiect care se numește Pastry Portrait.
La fel ca arta ei, boxurile cu trei macaroons care au gustul Marinei sunt în ediție foarte limitată, aș zice – doar 250 de cutii au fost făcute pentru lansarea cu șteif de la Londra, dar Laduree promit și curioșilor din Paris, Milano, Tokio, Los Angeles sau New York că vor avea parte de această experiență gastronomică. Fiind vorba despre artă, aceste macaroons au un blazon al familiei Marinei pe care ea l-a descoperit de curând, o emblemă a războinicului din secolul al XVII-lea, care ilustrează un lup care mănâncă o oaie.
Made in Romania
Mi se pare complicat să aleg un brand care se găsește în România pentru a face o asociere similară, însă aș propune ca artiști Ana Wagner, Mădălina Andronic, Ștefan Câlția.
Ne auzim săptămâna viitoare pe frecvențele Radio România Cultural 🙂