Informațiile pe care astăzi Regina Maria le-a făcut publice sună așa:
Descoperă povești gastronomice prin abonare la newsletterul
UMAMI Moments
3 din 4 români își pun singur un diagnostic
7 din 10 români nu ajung la medic pentru controale de rutină
30% dintre români nu au fost deloc la medic în ultimul an*
Te-ai speriat? Ești unul dintre cei 3 români care își pune singur diagnostic? Căci și eu eram până de curând. Cu sănătatea nu-i de joacă, iar Google nu le știe pe toate. De aceea, promovez campania pentru prevenirea auto-diagnosticării pe Internet a celor de la REGINA MARIA.
Cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA a ales să atragă atenția asupra acestor statistici îngrijorătoare – autodiagnosticarea se continuă deseori cu automedicația, perpetuând un cerc comportamental autodistructiv. ”Internet vs. Rezidențiat”, campanie interactivă de educație și încurajare a comportamentului preventiv în sănătate, lansează o propunere curajoasă, cu un singur răspuns posibil: pregătirea și experiența unui medic nu pot, sub nicio formă, să fie egalate de un search pe net.
Campania a început anul trecut, în noiembrie, cu ocazia susținerii examenului de Rezidențiat. În aceeași zi, VICE a reprodus condițiile similare examenului, adăugând în plus doar acces nelimitat la internet pentru a răspunde la cele 200 de întrebări, în 4 ore.
Jurnalistul, Mihai Popescu, a obținut subiectele de la un candidat care tocmai susținuse examenul și s-a prezentat într-o sală de clasă a unei școli din apropiere, unde a avut loc experimentul, sub supravegherea strictă a camerei de filmat. După finalizarea testului, rezultatele au fost corectate de către Conf. Univ. Dr. Dan Ioan Ulmeanu, Medic Primar Chirurgie Generală, Medic Primar Chirurgie Toracică, Doctor în Științe Medicale. Acesta a supus răspunsurile jurnalistului grilei de corectură publicată pe site-ul oficial al examenului, iar rezultatul a fost copleșitor: 36 de răspunsuri corecte din 200.
„Dacă oamenii folosesc internetul ca pe un doctor, hai să îl testăm ca pe un doctor. De la asta am pornit atunci când am încercat să îi facem pe români conștienți că toate căutările pe internet nu se pot compara cu vizita la medic. Campania nu e împotriva căutatului pe internet de simptome. E împotriva înlocuirii mersului la doctor cu acest comportament.” explică Cătălin Dobre, Chief Creative Officer McCann Worldgroup.
Abia după ce experimentul a eșuat a început de fapt campania de educație – iar REGINA MARIA a venit cu o soluție la îndemâna tuturor celor caută pe net: ”întreabă un medic”, o platformă online în care un medic îți răspunde în 24 de ore la orice întrebare medicală, primul pas până la o consultație.
Anul acesta, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătății, REGINA MARIA a dus mai departe ideea cu execuții noi, fresh, cu conținut inspirat din realitate. Și cu posibilitatea ca oricine să încerce să dea acest examen: pe site-ul www.reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat au fost publicate întrebările din examenul de Rezidențiat, iar toți cei suficient de temerari să-și măsoare puterile au fost recompensați cu discounturi la servicii medicale. Vă rog să vă testați cunoștințele.
„Internet vs. Rezidențiat” este o campanie integrată realizată de agențiile McCann și McCannPR. Insight-ul a pornit de la faptul românii se „tratează” online într-un procent îngrijorător, iar acest comportament conduce la consecințe serioase pentru sănătatea lor.
Eu tot zic că am luat-o cu toții razna cu internetul ăsta. Iată, se pare că realitatea este mult mai sumbră decât credeam eu.
* date conform unui studiu Asociaţia Pro Consumator România, 2017, și conform unui studiu Health Prevention, GfK, 2018