Trăiesc într-o țară unde strategia pentru turism lipsește cu desăvârșire, unde statul nu investește în promovare, dar schimbă identitatea vizuală a brandului de țară dintr-o frunză intens dezbătută într-o oaie – pe motive de balada Miorița, iar cei care aparent se pricep la asta se plâng pe la conferințe.
Descoperă povești gastronomice prin abonare la newsletterul
UMAMI Moments
DAR
Trăiesc într-o țară frumoasă – cu munte, deal, șes, mare, cu viață liniștită la țară și oameni tineri care se întorc la valorile de altădată, care promovează România frumoasă și o prezintă turiștilor și în special străinilor ca fiind bucată de rai. Și este, cunosc câteva locuri din țara mea care îți taie răsuflarea. Aruncați o privire la acest proiect, de exemplu.
TOTODATĂ
Pentru că România este de poveste, din toate punctele de vedere, avem străini care se îndrăgostesc iremediabil de țara asta. Și încep să investească aici. Și să promoveze frumusețile locului. Și să se întoarcă, mereu și mereu, să facă bine aici. Să ne fie ambasadori neîncoronați ai frumosului turistic românesc, să ne învețe cum e cu brandul de țară. Dar din păcăte, nu pare că avem urechi și ochi pentru a învăța. Iar oamenii ăștia surprind în cel mai frumos mod posibil.
PENTRU CĂ
Străinilor le pasă mai mult de România decât ne pasă nouă. Prințul Charles, de exemplu, acel Charles care va moșteni scaunul regal al Marii Britanii, ne-a demonstrat ieri cam cât înseamnă pentru el România. A vorbit în limba română la ceremonia de primire a titlului de Doctor Honoris Causa al Universităţii “Babeş-Bolyai”.
Eu nu cred că ne mai facem vreodată bine, din niciun punct de vedere. Ne afundăm din ce în ce mai mult într-o mocirlă care ne caracterizează pe noi ca popor. Politicul nu e interesat să facă lucrurile bine sau bune. Politicul românesc este doar o orchestră neacordată, cu un dirijor de mâna a treia, care din când în când mai primește scena pentru un matineu într-o zi de marți. Iar unii dintre noi, mai căscăm gura, căci oricum nu știm cu cultura și ni se pare că sună bine. Iar alții chiar aplaudă, nici nu mai contează că partitura numită viața românească are doar o scurtă pauză.
P.s.: nu știu alții cum sunt, dar pe mine m-a înfuriat teribil când o știre așa faină și pe pozitiv despre România a fost asaltată de reclama pe care nu o puteam închide de la Durex despre orgasmul femeilor (sau lipsa lui, mai exact) pe pagina Mediafax. Aceeași reclamă la aceeași știre tot face popup și pe Gândul.info. Poate, câteodată, nu mereu, ar trebui să mai selectăm ce promovăm. Dar e greu în goana după clicks & bani. Păcat.
Photo: pagina de Facebook a universității Babeș-Bolyai