Branduri

Studiu de caz: Extraordinara putere a influencing-ului în vremuri de criză acută

Pinterest LinkedIn Tumblr

Nu știam cine este Chiara Ferragni până când am văzut un story la Anca despre cum o lume întreagă se mobilizează pentru tragedia care a lovit puternic Italia datorită ei. În momentul în care scriu aceste rânduri, campania Chiarei Ferragni a ajuns la 4.2 milioane de euro, donație susținută de 197k oameni și deja au achiziționat cele necesare pentru San Raffaele Hospital Milano, unul dintre epicentrele luptei salvării de vieți omenești din Italia. În prima zi de campanie, strânseseră 1 milion de euro, prima sută de mii de euro fiind donația ei și a soțului ei. Fucking A-M-A-Z-I-N-G.

Și mă întrebam când și de la cine va începe un fundraising în România pentru aceeași cauză, ceva care să plece din zona de influencing. Pentru că deși nu mulți dintre noi o spun, știm deja cam în ce situație dezastruoasă a ajuns sistemul medical românesc. Suntem cu vreo două săptămâni în urma Italiei ca amploare a virusului – însă cazurile cresc exponențial la fel ca în fiecare dintre țările puternic afectate de această pandemie.

Și s-a întâmplat: sunt cel puțin două fundraising-uri care încearcă să suplimenteze nevoile spitalelor – cel inițiat de Andreea Marin – prin Fundația Prețuiește Viața, și cel inițiat de Melania Medeleanu prin Asociația Zi de Bine – prin care se solicitau 50.000 euro pentru dotarea Spitalului de Boli Infecțioase din Brașov. Doar că aceste femei extraordinare din viața noastră se ocupă de niște multe ONG-uri și își trăiesc anii post-televiziune ajutând tot felul de cauze. Deci nu putem aplauda zona de influencing românesc, nu prea avem de ce.

Însă iată: în două zile, noi, românii, am strâns cei 50.000 euro. Cei de la Asociație au anunțat că deja containerele de spital de campanie urmează să ajungă la Brașov, apoi și celelalte necesare. Pentru că da, e nevoie de multe lucruri acolo pentru lupta împotriva virusului, cum de fapt cred că este nevoie peste tot în țară.

Da, se poate!

Se poate să fim solidari, se poate să donăm prin sms pentru cauzele în care credem, se poate să stăm acasă ca să nu galopeze și mai mult numărul cazurilor de infecții cu COVID. Chiar dacă unii dintre noi plătesc destul de scump această pauză impusă – proiecte blocate, facturi amânate la plată, companii închise pe perioadă nedeterminată. Da, da, mă includ și pe mine aici.

Și se poate cu oameni, pentru oameni. Pentru că este o realizare impresionantă ca influencer să strângi într-o săptămână 4.2 milioane de euro și să le explici oamenilor din întreaga lume care te urmăresc ce se întâmplă când ceea ce până nu demult era basmul virtual pe care îl prezentai cu shootinguri foto impresionante și un lifestyle de invidiat. E nevoie de asumare și responsabilitate pentru comunitatea pe care ai format-o în jurul tău. Sper ca fata asta să primească contracte de asociere de brand din ce în ce mai bănoase pentru că merită din plin statutul de vedetă – influencer. Când ești sus, pe culmile succesului, e important să te mai întorci și spre oameni – căci ei te-au dus acolo, alături de munca ta de zi cu zi.

În România, banii pentru Spitalul de Boli Infecțioase Brașov i-am strâns noi, the followers. Oamenii ca mine și ca tine, care n-au adunate comunități interesante pentru campaniile sponsorizate de branduri, dar care încearcă să facă lucrurile corect, care vor să schimbe măcar puțin lumea lor și pentru care umanitatea înseamnă să te gândești și la cel de lângă tine, fiind cumpătat la cumpărături în vremuri de pandemie, donând 4 euro deși nu mai ai în acest moment nicio sursă de venit, aplaudând de pe margine toți oamenii ăștia care au puterea să ne mobilizeze. Și oferindu-te voluntar să ajuți cu know-how-ul pe care îl ai.

Întreba și Andreea Remețan pe Instagram zilele trecute ce așteptări avem noi de la influencerii români … Mi-ar plăcea doar ca ei să fie mai cumpătați în special în momentele de criză și mai atenți cu nevoile celorlalți – măcar cu o vorbă bună și cu aplauze virtuale pentru cauzele care se mobilizează pentru binele nostru, al tuturor, dacă nu cu o donație și o implicare efectivă. Dar sunt(em) atât de obsedați de vorbit în fața camerei, folosind filtrul perfect care să ne ascundă adevărata față, încât e prea greu să îi mai ascultăm și pe ceilalți.

Nu știu dacă ați donat sau nu pentru cauzele menționate de mine, dar sper totuși că da. Mai multe lucruri mici sunt de multe ori mult mai semnificative decât lucrurile mari. E o lecție pe care eu am învățat-o the hard way. În povestea românească, noi suntem adevărații influenceri. Nu influențăm doar viața noastră, ci e foarte posibil ca împreună să reușim să salvăm vieți. 

Stați acasă și fiți în siguranță. O să treacă toate, începând cu stories de Instagram ale vedetelor locale care au tot felul de păreri și aberează masiv, fără să le taxeze nimeni pentru balastul care îl aruncă în online.

*Inside my box este proiectul prin care vorbesc public despre sentimente, trăiri, emoții. Am mai scris despre plânsul de fericire, încrederea în mine, răbdare , depresie  și cum am învățat să recunosc că nu știu printre altele.

Write A Comment

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial