Home / marCOM / Branduri / Localnicii vs ceilalți. Niște studii despre buy local.

Localnicii vs ceilalți. Niște studii despre buy local.

La Sibiu zilele astea se întâmplă o dezbatere publică care are ca centru de interes construcția noului teatru al orașului, teatru de care se vorbește de niște ani. Invitația oficială sună așa:

O privire asupra experienței teatrale a viitorului prin prisma arhitecturii, a programării, a tehnologiei și a evoluției comunităților.

Având în vedere că orașul Sibiu își propune să construiască un nou teatru, un centru de congrese și un institut de cercetare în artele spectacolului și management cultural, evenimentul va contribui la formularea aspirațiilor și a scopurilor legate de această platformă pentru Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu și Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, astfel încât să satisfacă cât mai bine nevoile comunității și ale mediului arhitectural și urban. Prin intermediul dialogului multi-fațetat, participanții vor analiza relația dintre actul creațional și clădirile de teatru, precum și modul în care această relație este afectată de și afectează, la rândul ei, comunitatea, durabilitatea financiară și socială, dar și evoluția artelor.

Ieri, în prima zi de Therme Forum, o întrebare foarte faină a apărut de la moderatorul dezbaterii: cine ar trebui să construiască acest nou spațiu? Companiile locale aka localnicii sau oricine altcineva care are suficient de multă experiență în domeniu?

În cazul arhitecturii, e destul de simplu: liniștești apele printr-un concurs de proiecte, iar cei care dau brief-ul – în cazul de față Teatrul Național Radu Stanca Sibiu va alege cel mai bun proiect pentru cerințele lor. Cam atât de simplu ar trebui să fie și pentru celelalte industrii creative – concurs de proiecte, may the best win, și dacă cumva câștigătorul este din afara localității, poate n-ar strica ceva parteneriat local. Zic doar, eu așa procedez de niște vreme.

Buy local

Dar ce-i cu localnicii ăștia? De când mă pasionează subiectul buy local, am tot strâns diferite materiale informative și fix acum a venit momentul să le public. Desigur, sunt niște statistici internaționale, însă este economie de bază, așadar bănuiesc că niscavai proporții se pot aplica și pentru România noastră.

Încredere. Implicarea comunității. Call-to-action. Printul n-a murit. Ne pasă de local.

Poluare. Gazele de eșapament. Emisiile de carbon. Taxe și impozite diferite.

Un dolar investit într-un business local se întoarce de 2-3.5 ori în comunitate. Brain drain reversal.

Loc de găsit și mai multe informații despre campanii buy local.

Una dintre cele mai uzitate concepte de sustenabilitate locală din ultimii ani care poate fi replicat în orice domeniu, folosind modelul farm-to-customers-sales.

Genul de informație prezentată grafic simplist, dar de foarte mare impact.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial