press pass

COMUNICAREA PR-JURNALIȘTI: relația cu agenția de PR

După cinci ani de presă serioasă la publicație și mai serioasă, unde am livrat poate mii de texte, am învățat să skip the PR agency și să cer informații direct la client, căci mai toate intermedierile cu agenția de PR au fost soldate cu eșec. Desigur, mai sunt și excepții – iar începând de acum o să le notez pe toate aici în rubrica ideilor roșcate. Astăzi vreau să vă povestesc despre cum cred eu că ar trebui să fie relația jurnalist-om de PR din agenție, în urma unei experiențe recent avute.

Mie nu-mi place agenția de PR Golin – le-am spus-o și lor de câteva ori. De fapt, cred că sunt 2-3 agenții de PR cu care lucrez de drag, asta datorită oamenilor super profesioniști de acolo. Motivele sunt diverse și diferite, pe scurt, de-a lungul celor cinci ani, am tot avut dificultăți în comunicarea cu ei despre clienții lor. Doar că oamenii ăștia au noroc de niște profesioniști care mie, om dificil și jurnalist și mai dificil, mi-au intrat sub piele.

Chestiunea a fost cam așa: se dă set de întrebări din partea mea pentru doi dintre clienții lor, DL scurt, foarte scurt chiar. Când alte agenții m-au sunat să-mi spună ”Oana, scuze, e mult prea din scurt, nu putem face nimic” sau nu mi-au răspuns nimic – repet, le-am scris oamenilor pe care îi cunosc personal, am lucrat pe materiale cel puțin o dată și care îmi cunosc atât stilul de scriitură, cât și publicația, cei de la Golin mi-au dat update-uri constante despre statusul răspunsurilor, fiind foarte sinceri în explicații. Și când zic update constant, înseamnă și convorbire mult după închiderea oficială a programul de lucru și update foarte de dimineață. Și ce m-a surprins foarte plăcut este că și alți oameni din echipa lor care nu mă cunosc și cu care nu am mai lucrat până acum au depus același efort pentru a-mi creiona eu materialul. Chapeau, Golin! M-ai surprins plăcut, schimb macazul de acum în ceea ce te privește.

Și apropo, Florin e unul dintre cei mai buni specialiști în PR pe care i-am cunoscut în ultimii ani. Are limbajul adecvat, știe să vândă subiecte, știe să împacheteze frumos lipsa de timp a clientului, știe să jongleze cu on the record/off the record foarte bine, și are suficientă răbdare să-mi explice fluxul comunicării și că acum nu prea se poate, dar face tot posibilul. Great asset 🙂

Practic, următoarele:

  • sinceritate înainte de toate. Oameni suntem în ambele tabere.
  • updates – let me know you care about my work and your client.
  • building trust – nu neapărat informații prețioase off the record, dar ceva să înțeleg de ce nu se poate acum să-mi livrezi niște răspunsuri la niște întrebări.
  • mutual understanding – eu vreau să scriu un material care-i nu-i copy/paste dintr-un comunicat de presă deja aprobat, tu, omul de PR, să-ți treci la raportare un altfel de material – calitate, nu neapărat cantitate.

Ps.: Am mai scris și despre COMUNICAREA PR-JURNALIȘTI: COMUNICATUL DE PRESĂ și COMUNICAREA PR-JURNALIȘTI: VÂNĂTOAREA DE SUBIECTE.

Ps2: relax, la ce stil am, cei de la Golin primesc feedback de fiecare dată când mă calcă pe coadă sau nu-mi convine ceva. Așa, căci aplic principiul sincerității.


About


'COMUNICAREA PR-JURNALIȘTI: relația cu agenția de PR' have 2 comments

  1. 12 October , 2017 @ 11:07 AM MadRider

    Nici eu nu sunt impresionat de agentia Golin. Faptul ca Golin are atatea premii nationale/internationale te face sa te gandesti ca ori nivelul general al PR-ului este unul foarte scazut, ori e ceva in neregula cu jurizarea. Suspectez ca se voteaza in stil Eurovision adica “noi intre noi” sau “te-am votat la categoria X, ma votezi la categoria Y”. Am scris un articol pe tema asta:
    https://ciclist.wordpress.com/2017/10/02/agentia-de-pr-golin-mai-bine-nu/
    Btw, interesante ideile roscate 😉

    Reply

    • 12 October , 2017 @ 8:13 PM Oana

      Nu știu de premii, de mecanismul din spate, de nivelul general al PR-ului. Știu doar că mai lucrează acolo și super oameni. Mulțumesc pentru btw 🙂 drăguț să fie descoperite ideile roșcate și de cei care nu mă cunosc.

      Reply


Would you like to share your thoughts?

Your email address will not be published.